dinsdag 26 juli 2022

Extra subsidie beschikbaar



Afgelopen weekend belt Maartje me al vroeg in de ochtend. Ze heeft een geweldig nieuw nieuwtje voor me. Met de architecte en Davide is ze bij de burgemeester van Casola geweest. Er is extra subsidie beschikbaar voor herstel van mijn huis. Zowel voor de schade die twee aardbevingen hebben veroorzaakt en die het pand onbewoonbaar hebben gemaakt (zie: Gat in m'n dak ), als voor de bijzondere middeleeuwse waterput - uniek in zijn soort - die bij mijn huis hoort. Ook voor herstel van de waterput is extra subsidiegeld beschikbaar. 

De grote zaal

Mijn Casa Bicaudata bestaat kadastraal uit 2 nummers. Het is zaak eerst het bovenhuis veilig te stellen. Dat wil zeggen: de muren herstellen en aardbevingsbestendig te maken, en het dak herstellen. In het bovenhuis kan dan tenminste één appartement klaar worden gemaakt voor verhuur. 

'De zaal wil ik graag beschikbaar maken voor meervoudig gebruik' zeg ik aan de telefoon tegen Maartje. 'Hoe weet ik nog niet, maar iets zegt mij dat het goed is om dat te doen. Hoe kijken Davide en jij daarnaar?' 'Dat is ook ons gevoel daarover' zegt Maartje tegen me.' 'Dan laat ik nu los dat ik al in moet vullen hoe dat in de praktijk vorm moet krijgen' zeg ik opgelucht. 'Ik laat het los, tot ik in augustus bij je ben. Tot dan.'  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...