zaterdag 16 juli 2022

De metingen zijn klaar




'De architecte is klaar met de metingen.' appt Maartje me. Ik ben verrast. In ons vorige gesprek vertelde Maartje me dat de architecte haar had gemeld dat ze helaas toch geen tijd had voor het project. Maar - zo zie je: dingen kunnen 'zomaar' veranderen. Ik hoor graag van Maartje als ik in Codiponte ben hoeveel tijd en energie zij er in heeft gestoken om het zover te krijgen! 

Project

De architecte is zo enthousiast over ons project op de Rocca dat ze ervoor heeft gezorgd wel tijd te hebben. Namelijk door een extra architect toe te voegen aan haar bureau. De metingen zijn dus klaar. Dat wil zeggen: van mijn Casa Bicaudata (zie foto hierboven).  Mijn pand (en dat voelt nog steeds onwennig: mijn pand, mijn Casa Bicaudata!) is voor de architecte door de bijzondere middeleeuwse delen  aantrekkelijker dan het pand dat Maartje en Davide hebben aangekocht. Het pand waar Davide kookworkshops en kookcursussen wil gaan geven. Waar ze een bescheiden restaurantje aan het pleintje willen beginnen. Maar ook dat komt voor elkaar!

Stap

Er is dus weer een nieuwe stap gezet in het herstel van het pleintje op de Rocca di Codiponte.

Dank

Maartje - dank voor jouw niet aflatende inspanningen!





 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...