zaterdag 13 augustus 2022

Samen op weg naar Codiponte



'Titia, waarom rijd je niet met ons mee naar Codiponte?' Als uit één mond stellen C. en L. me op de verjaars-avond van C. de vraag. 'Ik heb al een vliegticket' zeg ik terug.

Codiponte

Afgelopen winter sprak ik met C. af in de zomertijd een aantal dagen tegelijkertijd op de Concia van Maartje en Davide in Codiponte te verblijven.

Ikzelf om bij te praten met Maartje en Davide, de schrijf-retraite De weg van liefde voor te bereiden en me op de hoogte te stellen van de voortgang van mijn Casa Bicaudata

C. om in de Lunigiana (Toscane) op zoek te gaan naar een Italiaans droomhuisje-voor-later. (Wat een tref dat Maartje juist een aantal weken geleden heeft meegewerkt aan het programma Droomhuis gezocht ).

Een tijdje blijf ik nog bij mijn besluit. Ik heb een vliegticket. Maar ondertussen begint er wel iets te knagen. Ik lees over de lange rijen op vliegveld Eindhoven. De lange uren wachttijd (4 uur wachten om in 1,5 uur tijd naar Pisa te vliegen). En als ik dan in Pisa ben, kan ik dan wel terug?? Wat een mooie gelegenheid eigenlijk: met de auto naar Codiponte. 'C., mijn ticket ga ik omboeken. Ik rijd graag met jullie mee naar Codiponte.'

Bodensee

De reis bedraagt ongeveer 1300 kilometer. Morgenochtend (zondag 14 augustus 2022), vertrekken we. De eerste helft van de reis - ongeveer 750 kilometer - rijden we naar Überlingen aan de Bodensee.  Daar overnachten we. Bert Pekelder woont in Überlingen. We ontmoeten hem daar. 'Ik vind het prachtig als jullie zondag komen en we aan het einde van de middag en 's avonds nog tijd hebben voor de prachtige Bodensee.' appt Bert me. Ons plan is rustig aan te reizen door Duitsland, met een stop aan de Bodensee. En de volgende dag via Zwitserland door te reizen naar Italië.
Maandag 15 augustus 2022 vervolgen we de reis met deel twee van de Bodensee naar Codiponte - 600 kilometer. Langs de route die Bert ons aan zal raden.

De weg van liefde

Overweeg je deel te nemen aan de schrijf-retraite De weg van liefde? Vraag je je af of je wel wilt vliegen?
M'n laptop gaat mee. Ik neem je graag mee op onze reis naar, in en om Codiponte. Volg me via de blogs op mijn site, via FB of via mijn blogspot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...