zaterdag 4 juni 2022

Schatgids voor Codiponte 4 /4 juni 2022

 


Via Amor

‘Wat staat er toch op die stenen?’ Vraag ik me af. ‘Er staat iets. Maar wat?’ Als ik dichterbij kom zie ik het. Via Amor. Daar is hij. De naam voor de schrijf’cursus’ die ik in Codiponte wil gaan geven. Gevonden. Zomaar. Aan de kant van een pad aan de Ligurische Zee. ‘Wat een mooi toeval’ denk ik meteen. Het zit al in mijn hoofd. In mijn gevoel. Ik ben er al mee bezig. Schrijven aan de hand van BeeldTaal. Met Verlaat Verdriet-ers. In Italië. Dan vind ik wat ik nodig heb om mijn idee concreet te maken. Vanzelfsprekend. Het valt me toe.


Als je de tijd neemt, vind je woorden

Als je de tijd neemt, rust en aandacht hebt om bezig te zijn met wat belangrijk voor je is, dan vind je wat je nodig hebt. Dat is hoe ik De weg van liefde, de Via Amor, vorm wil geven. Samen met jou. Met mede-Verlaat Verdriet-ers. Met Maartje en Davide. Zo, dat De weg van liefde jouw weg van liefde kan worden. Met woorden die je zelf hebt gevonden. Geschreven. Jouw eigen Via Amor.

Het ritme van dag en tijd

We werken deze week in het ritme van dag en tijd. Zowel gezamenlijk, als individueel. Je gaat op zoek naar beelden. Te voet, deze dagen. Als een pelgrim. In je eentje. Of samen. Je verzamelt beelden. Doet inspiratie op om te schrijven. Schrijft wat in je opkomt. Aan de hand van het beeldmateriaal dat je hebt gevonden. Of aan de hand van eenvoudige schrijfoefeningen die Titia voor je heeft. Je deelt. Of je deelt niet, als dat prettiger is voor jou.

De weg van liefde

  • We werken in een inspirerende omgeving;
  • Gedragen door de liefdevolle gastvrijheid van Maartje en Davide – en natuurlijk de overheerlijke maaltijden die steeds weer voor je klaar staan;
  • Je hebt – desgewenst – de beschikking over een mooie, ruime 1-persoons kamer waar je je terug kunt trekken;
  • Je kunt delen met ervaringsgenoten/mede-Verlaat Verdriet-ers;
  • Titia zet met liefde en plezier haar deskundigheid in. Ze ziet je. Hoort je. Begrijpt je. Voelt en denkt met je mee. Weet wat je nodig hebt.

Nb: De weg van liefde is geen therapeutisch traject waarin voor je gedacht wordt. Jouw eigen inzet, en je bereidheid co-creator te zijn van De weg van liefde geven mede vorm aan jouw weg van liefde.

Contact

Wil je meer weten over de schrijf-retreat De weg van liefde in Codiponte? Bel Titia Liese 06- 53 76 58 43 of stuur Titia een mail titia@verlaatverdriet.nu

Aanmelden

Ben je Verlaat Verdriet-er en heb je bij Titia een workshop of een andere activiteit gevolgd? Meld je aan voor De weg van liefde.

Ben je Verlaat Verdriet-er en heb je tot nu toe geen workshop of een andere activiteit bij Titia gevolgd? Neem contact op met Titia 06- 53 76 58 43 of stuur Titia een mail titia@verlaatverdriet.nu


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...