vrijdag 11 februari 2022

Overal Emo

 


'Ik kom naar je toe in Codiponte.' Ik hoor het mensen vol enthousiasme zeggen. Steeds weer. 'Ik kom naar je toe in Codiponte!' 

Pelgrimstocht 

'Hé, dat boek staat ook bij ons in de kast' roept een vriendin die Emo's reis bij mij in de kamer ziet liggen. 
Je kent vast dat fenomeen. Als je ergens heel sterk mee bezig bent, zie je het ineens overal om je heen. 

Dat gebeurt me nu met Emo, en zijn reis. Overal kom ik Emo tegen. Zijn tocht in de middeleeuwen van Wittewierum naar Rome - en terug - inspireert ook mensen van nu om deze pelgrimstocht te ondernemen. Te voet. Op de fiets. Met de auto. Of met welk vervoersmiddel dan ook. Over de Via Franciscena. Langs de Via Franciscena. Of door Duitsland, langs de Rijn. 

Rustpunt

Wil je, zoals al eeuwen en eeuwen pelgrims dat hebben gedaan, van Codiponte een rustpunt maken in je pelgrimstocht? Bezinningstijd voor je levensverhaal? Of in je fysieke pelgrimstocht te voet, te fiets of anders? Leef dan mee met onze ontwikkelingen van gastvrijheid op de Rocca di Codiponte. En verheug je alvast op de mogelijkheden waar we aan werken om ook jou in de nabije toekomst een inspirerende en veilige plek te bieden.  

Informatie over Emo's reis

Voel jij je ook geïnspireerd om deze tocht te gaan maken? De website Emo's reis biedt je een enorme hoeveelheid informatie over deze tocht per fiets. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...