woensdag 9 februari 2022

Een plek onder de zon voor Verlaat Verdriet-ers

 


Een eigen plek onder de zon

'SUPER-gaaf dat je dit doet!' Eén van de vele enthousiaste reacties. Ik had dat niet verwacht. Niet bedacht. Dat zoveel mensen in mijn omgeving - inclusief Verlaat Verdriet-ers! - zo enthousiast zouden gaan reageren. Wat een geweldige opsteker voor iets wat ik een half jaar geleden in de verste verte niet had bedacht. Een huis kopen. In Italië. Op de Rocca van Codiponte. Een huis dat ik wil gaan bestemmen voor Verlaat Verdriet-ers. En voor 'pelgrims' die een plek zoeken om hun levensverhaal te onderzoeken. Vorm te geven. Te schrijven. Een eigen plek onder de zon!

Restaureren

Een huis met - nu nog - een groot gat in het dak (als gevolg van de aardbeving van een aantal jaren geleden). Herstel nodig dus. Het huis aardbevingsbestendig maken. Restaureren. Met respect voor de vele middeleeuwse elementen in en aan het huis. Een huis met een bijzondere, grote zaal. Met een enorme onder-keldering onder het hele huis. Middeleeuwse gewelven. Een middeleeuwse waterput. Een groot balkon. Een klein Romeo-en-Juliette-balkon aan de kant van het pleintje.
In november 2021 maakte Maartje foto's en (korte) video's voor me om me zowel de buitenkant als de binnenkant van het huis te laten zien. Zie de blogs hieronder.  Loop, en kijk mee

Volg ons

Het is nu februari 2022. Er is vooralsnog nog geen sprake van bouw-werkzaamheden aan het project (bouwbedrijven hebben het druk met alle restauratie-projecten!). Volg de blogs als je benieuwd bent naar ons restauratie avontuur op de Rocca di Codiponte!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...