zondag 6 februari 2022

Een mooi gesprek met Bert Pekelder



Vandaag sprak ik Bert Pekelder aan de telefoon. Een aantal jaren geleden volgde Bert bij Albertine Richaerts en mij een workshop Dubbel Ouderverlies.  
Geboren, opgegroeid en gestudeerd in Nederland vertrok Bert Pekelder 30 jaar geleden naar het noorden van Duitsland. Inmiddels afgezakt naar het zuiden, woont Bert nu aan de Bodensee. Waar hij niet alleen werkt als architect, maar waar hij ook een nieuwe grote liefde heeft gevonden: paragliden. 

Ein Loch in meiner Seele 

'In Duitsland is helemaal niets te vinden over verlaat verdriet en verlate rouw' zei Bert na de workshop. 'Ik ga daar wat aan doen.' Zo heeft Bert een paar jaar geleden mijn boek 'Gat in je ziel' bewerkt voor Duitsland en daar uitgegeven: Ein Loch in meiner Seele. En heeft Bert zijn eerste ervaringen opgedaan met het geven van Verlaat Verdriet-workshops en bijeenkomsten voor Verlaat Verdriet-ers in Duitsland. 

Naar Codiponte

Voor de vervolgworkshop Dubbel Ouderverlies van november 2021 kwam Bert naar Nederland. Fijn elkaar weer een paar dagen van dichtbij te zien en te spreken! Ik vertelde Bert, professioneel betrokken bij  stadsherstel en restauraties, over mijn Codipontse avontuur. 'Wat bijzonder dat je dit gaat doen. Voor mij veel dichterbij dan Nederland. Als je het op prijs stelt kom ik in het voorjaar naar Codiponte. Ik kijk graag met je mee naar de mogelijkheden die dit pand  biedt om jouw (en jullie) plannen en ideeën vormt te geven.

Bert - van harte welkom in Codiponte dit voorjaar! 



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...