donderdag 17 februari 2022

Architect gevonden



Zondag 14 februari 2022 krijg ik een mooi bericht van Maartje:

Gezocht

...... Ik ben een tijdje ook zoek geweest naar een architect die het project van jouw huis zou kunnen begeleiden. 

Bij de keuze van de architect had ik een aantal (selectie-)punten in mijn hoofd die ik belangrijk vind:

  1. Hij/zij moet goed op de hoogte zijn van alle subsidie-mogelijkheden;
  2. Hij/zij moet in staat zijn de aanvraag daarvan op vloeiende manier te kunnen begeleiden; 
  3. Ook is het bij een huis als dit van belang dat hij/zij een historisch gezien verantwoorde manier van restaureren op zich kan nemen, ervaring heeft met dit soort huizen, weet wat je allemaal tegen kan komen en daar adequaat mee om kan gaan;
  4. Verder is het belangrijk om een goede manier van communiceren te hebben: open, duidelijk en adequaat.........


Gevonden


......
Ik denk dat ik nu iemand gevonden heb die dit project aan kan, en waarmee we goed zouden kunnen werken. Ze heet Francesca Vallini. 

Afgelopen vrijdag hadden we een afspraak met haar bij jouw huis. Ze heeft alles (aan de buitenkant) goed bekeken, vindt het een bijzonder project en is positief.
Ze heeft niet onmiddellijk tijd, want ze is nog bezig met het afronden van een paar projecten. Maar dat is niet erg want we hebben geen enorme haast.

We hebben afgesproken dat, zodra we de huizen hebben aangeschaft, ik contact met haar opneem en we een plan van aanpak maken, een tijdslijn. Het aanvragen van de subsidie loopt hand-in-hand met met inplannen van het eerste deel van de verbouwing......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasteelvrouw in Italië

  Kasteelvrouw 'Je bent dus nu een kasteelvrouw' zegt Maartje met een smakelijk lachje. We staan op 'ons' pleintje in Codipo...